Er du en mand, der ikke kan lige at skille sig ud fra mængden, du kan bedst lide at gå i sort og afdæmpet tøj? Så skal dit nye jakkesæt måske ikke komme fra Moods of Norway.
Er du til gengæld en mand, der tør tage chancer, kan lide kulør i hverdagen og humoristiske detaljer? Så er det lige netop her, du skal finde dit nye jakkesæt.
Norsk inspireret jakkesæt
Jakkesættet fra Moods of Norway er inspireret af Norge og mærket er indbegrebet af en dristig og modig mode. Mønstre og farver er i fokus i deres designs, og derfor er det også svært at finde et kedeligt jakkesæt hos Moods of Norway.
Uanset om du vil have en modig blazer med palmer i blå nuancer, eller et sæt i mere traditionelle, mørkeblå tern, kan du finde det her. Det er altså måde det mere traditionelle, men stadigt farverige og anderledes, og det helt dristige, du kan finde hos det norske brand.
Det humoristiske er i fokus, og vælger du et sæt fra Moods of Norway, vælger du at gøre op med det simpelt-elegante.
Moods of Norway forhandlere i Danmark
Det humoristiske element er i fokus hele vejen igennem. Det er blandt andet tydeligt ved deres hovedkvarter, hvor en stor, lyserød traktor står foran hovedindgangen. Denne traktor går igen igennem dele af deres brand.
Det er et lille logo på deres hjemmeside – og desuden er alle deres ure udstyret med et tal, som angiver, hvor mange traktorer der var registreret i Norge på det tidspunkt, uret blev fremstillet. Moods of Norway forhandler altså ikke bare produkter, men også historier og skæve, humoristiske indspark.
I Danmark er der flere forhandlere af mærket. De har kun deres egne butikker i Sverige og Norge, men på hjemmesider som Miinto.dk og Zalando.dk.
Hvem er Moods of Norway?
Der er noget om det, når vi indleder artiklen med at påpege, hvordan det er mænd, der tør tage chancer, og samtidig er modebevidste, der går i jakkesæt fra Moods of Norway, er der noget om det. Brandet er nemlig blevet lettere populært blandt amerikanske skuespillere, hvor det er blevet slået fast, at tør kendisserne først at gå i tøj fra Moods of Norway, så er han en smagsskabende mand, der tør gå forrest. Det er derfor ikke alle, der har modet til det.
Moods of Norway er stiftet af Peder Børresen, Stefan Dahlquist, Jan Egli Flo og Simen Staalnack i 2003. De er et norsk brand, der blandt andet har fokus på blandt andet fair handel og formindsket brug af kemikalier i deres produkter. De profilerer sig selv på, at de vil lave muntert tøj til muntre mennesker.